Nye Buy at Nores (Millum Procurement) samler
alle Nores leverandører på ett sted og introduserer
en rekke nyttige nye funksjoner.
Millum har oppgradert løsningen til en ny plattform med nytt design, men den er fortsatt gjenkjennbar. I første fase har vi oppdatert de viktigste funksjonene som varesøk, handlelister og bestilling. I løpet av året vil også menybank, varetelling og rapportfunksjonen bli implementert i ny plattform.
Brukernavn og passord får du fra din medlemsrådgiver. Nores har satt opp leverandørkatalogene til deg slik at du kan bestille med en gang.
Etter å ha registrert deres kundenummer for de respektive leverandørene er det klart til å bestille.
Det nye systemet er lett å forstå, og for å gjøre det enda enklere har vi lagt ut instruksjonsfilmer under en Hjelp-knapp i portalen.
I tilbakemeldinger fra brukerne har mange ønsket en forbedret søkefunksjon, og det er her er den største endringen er gjort.
Du kan nå filtrere søket på en enklere måte enn tidligere. Begynn søket ditt bredt, deretter kan du filtrere etter leverandører, produsenter og kampanjevarer. Utforsk de ulike filtrene som er tilgjengelige og gjør deg kjent med katalogene du har tilgang til.
Etter å ha opprettet en handleliste kan du fylle den på forskjellige måter:
Direkte fra ditt søk (ny funksjon)
Øverføre fra handlekurven
Importere varenummer fra en excelliste
Importere fra «sist bestilt»
En handleliste kan inneholde varer fra flere leverandører. Du kan navngi listen i henhold til de aktuelle varegrupper eller leverandørens navn.
1. Legg inn en ordre
2. Motta ordrebekreftelse
3. Kontroller at ordrebekreftelsen din stemmer
Når du har kommet i gang med bestilling, kan du vurdere hvilke andre verktøy som kan være nyttige for deg. Varetellingsmodulen, rapporter og menybanken er det mange som benytter.
Menybank er et godt verktøy for å få oversikt over menyer og oppskrifter. Her finner du et verktøy som kan gi deg allergeninformasjon, næringsinformasjon og et kalkyleprogram med oppdaterte priser. Dette gir deg full kontroll over maten du serverer, og du kan enkelt dele denne informasjonen med både gjester og ansatte.
I varetellingsmodulen kan du importere dine handlelister og få oppdaterte priser. I rapportmodulen kan du ta ut varekjøp ned på varelinjenivå fra alle dine leverandører. Du kan finne ut hvor mye Best Buy-produkter du kjøper og hvor det er mulig å kjøpe varer til enda bedre priser.
Med denne modulen får du alle faktura direkte inn i systemet, både elektroniske og papirfaktura. Gjennom bruk av data i innkjøpsløsningen kommer alle faktura ferdig kontert og fordelt til korrekt godkjenner. Dette er en tilleggsfunksjon, ta kontakt med Millum for mer informasjon.